fredag 18 maj 2018

Läxor.

Nu har vi delat ut de sista läxorna. Det är läsläxa till v. 22. Vi har temaslut på onsdag. 
Till på torsdag har alla sista skrivläxan, även förskoleklass.
Vi behöver nu tiden till att testa av barnen enligt skolverkets riktlinjer.
Vi vill ändå vädja till er föräldrar att ni fortsätter att läsa med era barn.
Speciellt de barn som har svårt med läsningen. Läser man inget under sommarlovet har man backat tillbaka när hösten kommer. En del barn måste börja om från början.
F-klassens bad idag gick bra! De fick mycket beröm från simlärarna.
Annars har de jobbat med känslor. De har börjat lite med addition.
Veckans bokstav var Xx. I matten jobbar ettorna nu med tal upp till 100. 
Tvåor har jobbat ut Diamantjakten. De har tal upp till 1000 i matte.
På NTA har vi undersökt luft.
Den 1/6 kommer vi ha vår årliga MAIF-dag. Då åker vi till Motala och tittar på när de äldre barnen tävlar i friidrott. Våra små får prova på löpning. Vi går också och leker i någon lekpark.
Den dagen behöver barnen ha egen matsäck med sig. Mer info senare.
Ha en riktigt skön helg!




2 kommentarer:

  1. Hej allihopa,
    Jag heter Herr, Rugare Sim. Jag bor i Holland och jag är en lycklig man idag? och jag sa till mig själv att alla långivare som räddar mig och min familj från vår dåliga situation, jag kommer att hänvisa alla personer som letar efter lån till honom, han gav mig lycka till min och min familj, jag var i behov av ett lån på € 300.000,00 för att starta mitt liv hela tiden när jag är en ensamstående far med 2 barn träffade jag denna ärliga och Allah fruktade man lån långivare som hjälper mig med ett lån på € 300.000,00, han är en Allah fruktade man, om du är i behov av lån och du kommer att betala tillbaka lånet, vänligen kontakta honom berätta för honom att (Herr, Rugare Sim) hänvisar dig till honom. Kontakta Mr, Mohamed Careen via e-post: (arabloanfirmserves@gmail.com)


    LÅN Ansökningsinformation FORM
    Förnamn......
    Mellannamn.....
    2) Kön: .........
    3) Lånebelopp som behövs: .........
    4) Lånetid: .........
    5) Land: .........
    6) Hemadress: .........
    7) Mobilnummer: .........
    8) E-postadress ..........
    9) Månadsinkomst: .....................
    10) Yrke: ...........................
    11) Vilken webbplats gjorde du här om .....................
    Tack och hälsningar.
    E-post arabloanfirmserves@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej herr fru
    När man står inför ett problem är det alltid en lösning.
    Jag är en specifik långivare, specifik och seriös.
    Jag erbjuder finansiella lån på 5 000 till 8 000 000 euro till alla seriösa människor som verkligen behöver det, med en ränta på 3% per år. Jag är tillgänglig för att tillfredsställa mina klienter inom två dagar efter mottagandet av begäran.
    Om du är intresserad, tveka inte att kontakta mig på min e-post: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com

    SvaraRadera